Services
Herhaalservice
Wanneer u langere tijd dezelfde geneesmiddelen gebruikt kunnen wij er in de meeste gevallen voor zorgen dat deze automatisch weer voor u klaar gezet worden wanneer ze volgens onze gegevens bijna op zijn. Als apotheek vragen wij dan bij uw huisarts een herhaalrecept aan. Daarnaast kunt u, na registratie, zelf via ons online patiëntenportaal MijnGezondheid.net of de app MedGemak herhaalrecepten aanvragen.
24/7 Medicatie ophalen
Onze Servilocker is 24 uur per dag, 7 dagen in de week beschikbaar. Hier kunt u met behulp van een per e-mail verstuurde persoonlijke code uw (herhaal)medicatie afhalen.
Oplossingen
Wij denken graag met u mee wanneer u tegen problemen aan loopt bij het gebruiken van uw geneesmiddelen. Hierbij kunt u denken aan bijwerkingen, maar ook aan het niet (meer) goed uit elkaar kunnen houden van de verschillende geneesmiddelen, tijdstippen waarop de geneesmiddelen ingenomen moeten worden of problemen bij het slikken.
Medicatiepaspoort
Wanneer u een afspraak heeft in het ziekenhuis wordt u vaak verzocht een overzicht van uw medicatie mee te nemen. Ook wanneer u op reis gaat is het verstandig om een medicatiepaspoort mee te nemen. Wij kunnen u kosteloos een overzicht van uw medicatie leveren. Ook kunt u zelf een overzicht uitprinten via ons online patiëntenportaal MijnGezondheid.net.
Aflevering
Geneesmiddelen mogen in de apotheek afgeleverd worden aan personen boven de 16 jaar. Wij sturen u een e-mail wanneer uw medicatie/bestelling klaar ligt.
Wanneer u, of een van uw naasten, niet in de gelegenheid is om in de apotheek uw geneesmiddelen op te halen kunnen wij deze bij u thuis bezorgen. Informeert u hiervoor (eventueel telefonisch) bij uw apotheek naar de specifieke mogelijkheden.
Oude medicatie
Medicatie die u niet meer nodig heeft mag u inleveren bij de apotheek. Spoel het niet door de gootsteen of de wc, dat is slecht voor het milieu.
Zo levert u medicijnafval aan:
- doosjes: alleen de strips. De kartonnen doosjes kunnen bij het oud papier;
- flesjes en tubes: verwijder het etiket, voor uw eigen privacy;
- doe gebruikte naalden altijd in een naaldencontainer.
Farmaceutisch consult
Het farmaceutisch consult is een gesprek tussen de patiënt en apotheker waarin de zorgvraag van de patiënt centraal staat. Voorbeelden van zorgvragen zijn:
- ‘Hoe kan ik het best mijn maagzuurremmer afbouwen?’
- ‘Kunnen mijn spierkrampen worden veroorzaakt door mijn medicijnen?’
Dit soort vragen kunt u bespreken tijdens een farmaceutisch consult met uw apotheker.
Het gebruik van medicijnen kan zorgen voor veel vragen. Dit kunnen vragen zijn over het medicijn zelf of het gebruik daarvan. Tijdens het farmaceutisch consult bespreken we uw zorgvraag. Het farmaceutisch consult is geschikt voor 1 zorgvraag en kan maximaal 20 minuten duren. De kosten voor een farmaceutisch consult bedragen 20-25 euro. Het verschilt per zorgverzekeraar of het farmaceutisch consult wordt vergoed.
Wilt u een consult aanvragen met uw apotheker dan kunt u ons mailen of bellen. U kunt ook langskomen in de apotheek.
Medicatiebeoordeling
Jaarlijks worden door ons, in samenwerking met huisartsen, patiënten benaderd om preventief samen eens goed naar hun medicatie te kijken. Zo kunnen we samen tot een zo optimaal én gemakkelijk mogelijk gebruik van de medicatie komen.
Heeft u vragen over uw medicatie of het gebruik er van? Vraag gerust naar een afspraak met de apotheker. Bij een medicatiebeoordeling wordt gekeken naar al uw medicatie. Een farmaceutisch consult is bedoeld voor 1 specifieke vraag.
Privacy
Wij beschikken over een spreekkamer waar we onder andere instructies geven voor het gebruik van medicatie of hulpmiddelen. Vindt u het niet prettig om aan de balie geholpen te worden of uw vragen te stellen? Wij helpen u graag in de spreekkamer.